Funky Buddha: Το success story του Έλληνα “Βούδα”, οι ισχυρές επιδόσεις και το “στοίχημα” του εξωτερικού

0
703

Ένα επαγγελματικό ταξίδι στην Ασία με σκοπό την αναζήτηση επιχειρηματικών ευκαιριών αποτέλεσε την αφορμή για την “γέννηση” της Funky Buddha. Σύμβολο του ελληνικού brand έγινε ο ανατέλλων ήλιος, προοιωνίζοντας τη… λαμπρή επιτυχία που θα ακολουθούσε. Όλα ξεκίνησαν το 2005, όταν ο Ιωάννης Αλεξίου ίδρυσε την εταιρεία Altex Α.Ε., με το όραμα να δημιουργήσει ένα brand που θα προσέφερε άνετα και μοδάτα ρούχα που θα ταίριαζαν σε κάθε άνθρωπο, ταυτόχρονα όμως θα αντανακλούσαν τη μοναδική προσωπικότητά του.

Σήμερα, η ναυαρχίδα της Altex, η Funky Buddha, έχει καταφέρει να είναι ένα από τα κορυφαία ελληνικά brands στον χώρο του νεανικού, ανδρικού και γυναικείου ρούχου, πετυχαίνοντας να ανταγωνίζεται στα… ίσα κορυφαία, διεθνή ονόματα του χώρου, όπως η Inditex (Zara, Pull & Bear, Massimo Dutti) και η H&M.

Αυτή η επιτυχία αντικατοπτρίζεται και στα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας. Ενδεικτικά, το 2022 ο κύκλος εργασιών της Altex ανήλθε σε 34,03 εκατ. ευρώ έναντι 26,02 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση, παρουσιάζοντας αύξηση 30,78%, που οφείλεται στην συνολική ανάπτυξη του κλάδου ενδυμάτων και στην επέκταση του δικτύου πωλήσεων της εταιρείας. Τα κέρδη EBITDA ανήλθαν σε 6,22 εκατ. ευρώ από 5,69 εκατ. ευρώ το 2021, σημειώνοντας αύξηση 9,38%, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν στα 2,29 εκατ. ευρώ, από 2,96 εκατ. το 2021.  Για το 2023, η εταιρεία αναμένει περαιτέρω αύξηση του τζίρου, στα 40 εκατ. ευρώ.

Οικογενειακή υπόθεση

Ο Ιωάννης Αλεξίου δραστηριοποιείται στον χώρο του εμπορίου εδώ και πολλές δεκαετίες. Ιδιαίτερη βαρύτητα στην απόκτηση της τεχνογνωσίας έχουν τα χρόνια της ενασχόλησής του με την υπερ-χονδρική ειδών ένδυσης και την παραγωγή προϊόντων για πολλούς μεγάλους παίκτες της ελληνικής και διεθνούς αγοράς. Είναι σε αυτά τα χρόνια που αποκτά και την επαφή με πολλούς από τους προμηθευτές στην Ασία, αλλά και σε άλλες χώρες που θα γίνουν οι μόνιμοι προμηθευτές και της Funky Buddha στην πορεία, έχοντας αποδείξει την αξιοπιστία και την ποιότητα στην παραγωγή, στοιχεία απαραίτητα για τη διατήρηση της υψηλής ποιότητας των προϊόντων που εμπορεύεται η Altex.

Σύντομα, ο Ιωάννης Αλεξίου θα βάλει στη δουλειά και τα δύο του παιδιά, τον Κωσταντίνο και τον Νικόλαο, οι οποίοι μαθαίνουν όλη την αλυσίδα του ρούχου και του αξεσουάρ και αποφασίζουν να αφιερωθούν σε αυτόν τον χώρο. Έτσι, ο Κωνσταντίνος θα σπουδάσει και θα ολοκληρώσει το μεταπτυχιακό του στο Λονδίνο, με στόχο να αναλάβει κάποια στιγμή την οικονομική διεύθυνση της εταιρείας, και ο Νίκος ολοκληρώνει αντίστοιχα το μεταπτυχιακό του στον τομέα της μόδας, με στόχο τη διοίκηση της οικογενειακής επιχείρησης.

Πράγματι, σήμερα ο ιδρυτής Ιωάννης Αλεξίου κατέχει τον ρόλο του προέδρου της Altex, ενώ ο Νίκος είναι ο Γενικός Διευθυντής και ο Κώστας ο Οικονομικός Διευθυντής της εταιρείας.

Όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα της εταιρείας, τα δύο αδέρφια, “με οδηγό το πάθος και τη διαίσθηση, δημιουργούν ρούχα που αποτελούν ‘καμβάδες έκφρασης’ και δίνουν τη δυνατότητα στους καταναλωτές να είναι ο εαυτός τους και να ξεχωρίσουν από το πλήθος”.

Τα ορόσημα

Η εταιρεία Altex ιδρύθηκε το 2005, ενώ το brand Funky Buddha (χονδρική και λιανική) έκανε το ντεμπούτο του το καλοκαίρι του 2006, με μια αρχικά περιορισμένη -αλλά παρ’ όλα αυτά επιτυχημένη- συλλογή. Το 2006 η εταιρεία ολοκληρώνει με επιτυχία την απόκτηση των νέων της γραφείων και προχωρά στη διαδικασία μετεγκατάστασης. Ταυτόχρονα, υλοποιεί σημαντικές επενδύσεις για την ίδρυση ενός διευρυμένου κέντρου Logistics και διανομής στην Αθήνα. Το 2011, η εταιρεία αποκαλύπτει δύο νέες προσθήκες στο χαρτοφυλάκιό της: τα brands Fifty Five Garage Dry Goods & Supplies (χονδρική) και Second Skin (licensing).

Το 2013, η Funky Buddha κάνει την είσοδό της στην ελληνική αγορά λιανικής, ιδρύοντας στρατηγικά τα πρώτα της πιλοτικά καταστήματα και δύο corners εντός των καταστημάτων Attica. Αυτή η κίνηση σηματοδοτεί ένα σημαντικό βήμα προς την επέκταση της παρουσίας της μάρκας. Το 2014, Η Altex θέτει τις βάσεις για διεθνή επέκταση με νέες τοποθεσίες λιανικής και συνεργασία 3PL. Το 2015-16, η Funky Buddha λανσάρει για πρώτη φορά συλλογή για γυναίκες, ενώ, παράλληλα, ενισχύει την παρουσία της στο λιανεμπόριο μέσω ανοίγματος νέων καταστημάτων -τόσο εταιρικών όσο και με την μορφή του franchise. Η εταιρεία προχωρά σε αναδιοργάνωση των υποδομών της για να υποστηρίξει τόσο το λιανεμπόριο όσο και τις προσπάθειες διεθνούς επέκτασης, ενώ λανσάρει και το e-shop.

Την περίοδο 2017-2019, η Funky Buddha εισέρχεται με επιτυχία στην ευρωπαϊκή αγορά, υιοθετώντας μια omnichannel στρατηγική λιανικής. Επιτυγχάνεται μια ταχεία ανάπτυξη στο κομμάτι της χονδρικής, με στρατηγική εστίαση σε καθιερωμένα marketplaces, όπως οι Zalando, Otto και AboutYou, που λειτουργούν με επιτυχία σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες. Μέσω αυτών των αγορών, το brand προσεγγίζει αποτελεσματικά και συστήνεται στους Ευρωπαίους πελάτες.

Το lockdown του 2020 εγκαινιάζει την εποχή της ψηφιακής κυριαρχίας, μεταμορφώνοντας τον τρόπο αλληλεπίδρασης των καταναλωτών με το brand. Κατά το δεύτερο έτος της πανδημίας, το 2021, το ηλεκτρονικό εμπόριο γνωρίζει αξιοσημείωτη ανάπτυξη, ενώ το λιανεμπόριο αρχίζει στο δεύτερο εξάμηνο του έτους να κερδίζει σταδιακά δυναμική.

To 2022, η εταιρεία μετακομίζει σε νέα κεντρικά γραφεία, επεκτείνει τα καταστήματα λιανικής και καταγράφει εκτόξευση των online πωλήσεων, συμπεριλαμβανομένης μιας σημαντικής αύξησης στις διασυνοριακές συναλλαγές.
Αυτή τη στιγμή, στην εταιρεία εργάζονται περισσότεροι από 300 εργαζόμενοι. Τα ρούχα σχεδιάζονται όλα στην Ελλάδα, από εξειδικευμένα στελέχη, και δίδονται σε εργοστάσια φασόν σε πολλές διαφορετικές χώρες, μεταξύ των οποίων η Κίνα, το Μπαγκλαντές, το Πακιστάν, η Ινδία κ.ά.

Ετοιμάζονται νέα καταστήματα

Η Altex λειτουργεί ένα εκτεταμένο δίκτυο με καταστημάτων, ενώ διαθέτει και ένα διευρυμένο δίκτυο με περισσότερους από 350 resellers στην Ελλάδα και την Κύπρο.

Κατά τη διάρκεια του 2022, σημειώθηκε η μεγαλύτερη ανάπτυξη σε αριθμό νέων σημείων πώλησης. Συγκεκριμένα, προστέθηκαν 10 νέα καταστήματα στην Ελλάδα, τόσο εταιρικά όσο και franchised και corners (Regular & Outlet). Το 2023 έχουν ήδη προστεθεί άλλα 5 καταστήματα, με το συνολικό δίκτυο να αποτελείται από 60 καταστήματα.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες του Capital.gr, αυτή τη στιγμή η εταιρεία ετοιμάζει άλλο ένα κατάστημα στην Πελοπόννησο, ενώ προσπαθεί να ανοίξει και άλλο ένα ως τα Χριστούγεννα σε ένα από τα μεγάλα τουριστικά νησιά.

Αξίζει δε να σημειωθεί ότι μέσα στον Οκτώβριο θα πραγματοποιηθεί και η μετεγκατάσταση σε νέο κατάστημα στο Χαλάνδρι, μεγέθους άνω των 500 τ.μ.

Η παρουσία στο εξωτερικό

Η ανάπτυξη στο εξωτερικό ήταν πάντοτε ένα μεγάλο στοίχημα για την εταιρεία και δεν παύει να την ενδιαφέρει πολύ. Μάλιστα, είναι γεγονός ότι έχει πολλές προτάσεις από υποψήφιους συνεργάτες του εξωτερικού, τους οποίους και τους αξιολογεί και είναι σε διαδικασία διαπραγματεύσεων για πολλές χώρες. Αυτή τη στιγμή, η εταιρεία διαθέτει ένα εκτεταμένο δίκτυο με καταστήματα και corner στην Κύπρο, ενώ έχει και μια ισχυρή παρουσία σε επτά σημεία στην Ουγγαρία.

H Altex έχει πραγματοποιήσει σημαντικές επενδύσεις στον εκσυγχρονισμό και την ψηφιοποίηση. Η σύγκλιση διαφόρων τεχνολογιών, που συμπεριλαμβάνεται στον ευρύτερο ψηφιακό μετασχηματισμό της εταιρείας και συνεχίστηκε κατά το 2022, συνοδευόταν από την εφαρμογή καινοτόμων λύσεων και εφαρμογών στα φυσικά καταστήματα. Αυτές οι λύσεις περιλάμβαναν νέα συστήματα μέτρησης επισκεψιμότητας, ψηφιακή διασύνδεση με το ηλεκτρονικό εμπόριο και άλλες πολλές πρωτοποριακές προσεγγίσεις που οδηγούν σε ένα περιβάλλον σύγκλισης. Ταυτόχρονα, εφαρμόστηκαν νέες προτάσεις σε ψηφιακό επίπεδο, ενώ τα εταιρικά καταστήματα της εταιρείας μετατράπηκαν και λειτούργησαν ως click & collect points το 2022.

Αξίζει, τέλος, να σημειωθεί ότι όλα αυτά τα χρόνια, η Funky Buddha έχει γίνει αποδέκτρια και πολλών ελληνικών και διεθνών διακρίσεων. Μεταξύ άλλων, το 2015 τής απονεμήθηκε το βραβείο του ” National Champion” στα Ευρωπαϊκά Βραβεία Επιχειρήσεων. Τις χρονιές 2016-2022 έλαβε διάφορα βραβεία ως αναγνώριση των επιτευγμάτων της στον τομέα Retail & Fashion, καθώς και το βραβείο του “National Franchisor”, ενώ το 2019 διακρίθηκε ως “National Winner” στα Ευρωπαϊκά Βραβεία Επιχειρήσεων.