Glass Lewis προς μετόχους Tesla: Καταψηφίστε την αμοιβή $56 δισ. του Έλον Μασκ

0
100

Η συμβουλευτική εταιρεία Glass Lewis ανακοίνωσε ότι κάλεσε τους μετόχους της Tesla να απορρίψουν το πακέτο ύψους 56 δισεκατομμυρίων δολαρίων που αποτελεί την αμοιβή του Έλον Μασκ ως διευθύνοντος συμβούλου, το οποίο εάν εγκριθεί θα αποτελέσει την υψηλότερη αμοιβή για έναν CEO στην ιστορία της εταιρική Αμερικής.

Ως λόγους για τους οποίους προτείνει την απόρριψη του πακέτου, η συμβουλευτική  αναφέρει το “υπερβολικό ύψος” του πακέτου αμοιβής και την αρνητική επίδραση που θα έχει για τους μετόχους λόγω dilution.

Το συγκεκριμένο πακέτο αμοιβής προτάθηκε από το διοικητικό συμβούλιο της Tesla, το οποίο έχει επανειλημμένα δεχτεί κριτική για τους στενούς δεσμούς που διατηρεί με τον Έλον Μασκ. Η συγκεκριμένη πολιτική αμοιβών που εφαρμόζει η Tesla δεν έχει να κάνει με μισθό ή μπόνους σε μετρητά και ορίζει την ετήσια αμοιβή του Μασκ με βάση την χρηματιστηριακή αξία της Tesla η οποία έχει αυξηθεί κατά 650 δισεκατομμύρια δολάρια τα τελευταία 6 χρόνια.

Η εταιρεία αποτιμάται επί του παρόντος σε περίπου 571,6 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με στοιχεία LSEG.

Τον Ιανουάριο, η δικαστής Κάθλιν Μακκόρμικ του Πρωτοδικείου του Ντέλαγουερ είχε ακυρώσει το αρχικό πακέτο αποδοχών του Έλον Μασκ, οπότε εκείνος μετέφερε την εταιρική δικαιοδοσία της Tesla στο Τέξας.

H Glass Lewis άσκησε κριτική και στην προτεινόμενη μετακίνηση στο Τέξας καθώς προσφέρει “αβέβαια οφέλη και πρόσθετο κίνδυνο” στους μετόχους.

Η Tesla, από την πλευρά της, προέτρεψε τους μετόχους να επιβεβαιώσουν την έγκρισή τους για την αποζημίωση του Έλον Μασκ.

Σε συνέντευξη νωρίτερα το Μάιο, ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της Tesla, Ρόμπιν Ντένχολμ, δήλωσε τους Financial Times ότι ο Μασκ αξίζει το  συγκεκριμένο υψηλό πακέτο αποδοχών επειδή η εταιρεία, υπό τη διοίκησή του, πέτυχε εξαιρετικά φιλόδοξους στόχους για τα έσοδα και την τιμή της μετοχής της.

Ο Έλον Μασκ έγινε Διευθύνων Σύμβουλος της Tesla το 2008. Τα τελευταία χρόνια, βοήθησε στη βελτίωση των αποτελεσμάτων της εταιρείας, οδηγώντας την σε κέρδη 15 δισεκατομμυρίων δολαρίων από ζημιά 2,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2018 και στον επταπλασιασμό της ετήσιας παραγωγής οχημάτων της, σύμφωνα με όσα αναφέρει  ο ιστότοπος διαδικτυακής καμπάνιας Vote Tesla.