Την Τρίτη 2 Σεπτεμβρίου, πολίτης παρέλαβε δύο δέματα με αντικαταβολή στο όνομα του γιου του, πληρώνοντας 20 ευρώ. Όταν τα άνοιξε, διαπίστωσε ότι περιείχαν φθηνές κινεζικές σαγιονάρες, αξίας λίγων λεπτών.
Πώς στήθηκε η απάτη
Όπως έμαθα, μια εταιρεία με έδρα την Κόρινθο, η P.F. Μονοπρόσωπη ΙΚΕ, δημιούργησε ψεύτικο ηλεκτρονικό κατάστημα και συνεργάστηκε με ιδιώτη πράκτορα των ΕΛΤΑ Κούριερ. Κατέθεσε 500 δέματα για αποστολή, με τιμές 9,99€ ή 19,99€. Ήδη τα 300 είχαν φτάσει σε παραλήπτες, πριν αποκαλυφθεί η απάτη.

Στις 2 Σεπτεμβρίου, το ΑΦΜ της εταιρείας μπλοκαρίστηκε και τα χρήματα δεν πιστώθηκαν στον απατεώνα. Ωστόσο, για να επιστραφούν τα ποσά στους πολίτες που εξαπατήθηκαν, απαιτείται εισαγγελική εντολή.
Η ευθύνη των ΕΛΤΑ
Παρά το μπλοκάρισμα του ΑΦΜ, τα δέματα που περιείχαν παντόφλες από την Κίνα και sextoys συνέχισαν να διανέμονται. Ειδικά στο υποκατάστημα Νέας Σμύρνης–Παλαιού Φαλήρου, οι υπεύθυνοι δεν σταμάτησαν την παράδοση, προκαλώντας την παρέμβαση επιθεωρητή εσωτερικών υποθέσεων των ΕΛΤΑ.
Ο κίνδυνος των προσωπικών δεδομένων
Πέρα από τη χρηματική ζημιά, υπάρχει και σοβαρό ζήτημα υποκλοπής προσωπικών στοιχείων, όπως διευθύνσεων και τηλεφώνων. Σύμφωνα με στελέχη των ΕΛΤΑ που επικοινώνησα, αυτά διαρρέουν συχνά από μικρά e-shops που δεν διαθέτουν επαρκή ηλεκτρονική προστασία.
Προηγούμενα περιστατικά
Δεν είναι η πρώτη φορά που οι υπηρεσίες των ΕΛΤΑ χρησιμοποιούνται για απάτες. Στο παρελθόν έχουν σταλεί δέματα χωρίς περιεχόμενο ή με ψεύτικα στοιχεία αποστολέα. Παράλληλα, καθημερινά κυκλοφορούν μαζικά SMS-απάτες που παραπλανούν τους πολίτες να δώσουν στοιχεία καρτών.