Το Mont Parnes πηγαίνει Μαρούσι: Εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι για καζίνο και ξενοδοχείο

0
241

Τους περιβαλλοντικούς όρους για την κατασκευή και λειτουργία του ξενοδοχείου και του καζίνου (μεταστέγαση του Mont Parnes) στο Μαρούσι ενέκρινε το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και ενώ για σήμερα είναι προγραμματισμένο να συζητηθούν στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) πέντε αιτήσεις ακύρωσης του Προεδρικού Διατάγματος που επιτρέπει τη μετεγκατάσταση του καζίνο Πάρνηθας.

 

Υπενθυμίζεται ότι φορέας του έργου (συνολική επένδυση 200 εκατ. ευρώ) είναι η εταιρία North Star Entertainment, όπως μετονομάστηκε η Ελληνικό Καζίνο Πάρνηθας. Στη North Star Entertainment συμμετέχουν με 49% το δημόσιο και με 51% η Athens Resort Casino. Το 70% της Athens Resort Casino ανήκει στην Regency Entertainment (με μετόχους τους επιχειρηματίες Λασκαρίδη και Κόκκαλη και επενδυτικά κεφάλαια) και το 30% στην εταιρεία Karenia (με μετόχους επίσης τους προαναφερόμενους επιχειρηματίες και ποσοστό 50% έκαστος).

Τρεις όροφοι – Τι θα περιλαμβάνουν

Το υπό σχεδιασμό ξενοδοχείο – καζίνο ή Ειδικό Κτίριο Πολυδύναμου Ξενοδοχειακού Συγκροτήματος Μικτής Χρήσης, όπως ονομάζεται, χωροθετείται στην περιοχή Δηλαβέρη του δήμου Αμαρουσίου Αττικής, σε έκταση 25.086 τ.μ..

Σύμφωνα με την περιβαλλοντική μελέτη αναπτύσσεται σε τρεις ορόφους, ένα ισόγειο και τρία υπόγεια βοηθητικών χώρων, θέσεων στάθμευσης και ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων και περιλαμβάνει: Ξενοδοχείο 5 αστέρων 320 κλινών, εγκατάσταση ειδικής τουριστικής υποδομής (spa), καζίνο και αμφιθέατρο δυναμικότητας 1.400 θέσεων. Στους υπόγειους χώρους θα κατασκευαστεί πάρκινγκ δυναμικότητας 836 θέσεων ενώ η διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου περιλαμβάνει τη φύτευση χώρων πρασίνου, συνολικής επιφάνειας 17.232 τ.μ..

Παρεμβάσεις για τις κυκλοφοριακές συνθήκες

Για την καλύτερη αναδιοργάνωση των υφιστάμενων κυκλοφοριακών συνθηκών στην άμεση και ευρύτερη περιοχή του έργου, θα πραγματοποιηθούν παρεμβάσεις οι οποίες μεταξύ άλλων περιλαμβάνουν νέα ανεξάρτητη ανισόπεδη σύνδεση της δυτικής παράπλευρης οδού με τη Λεωφόρο Κηφισίας, νοτίως της Λ. Σπύρου Λούη.

Αποκλεισμό της κίνησης εξόδου προς τον δυτικό παράπλευρο, στο ύψος της πεζογέφυρας ΟΑΚΑ, για την αποφυγή της προβληματικής πλέξης με την κίνηση εισόδου από τη Λ. Σπ. Λούη προς τη Λ. Κηφισίας (κατεύθυνση προς κέντρο).

Παρεμβάσεις στην υφιστάμενη πεζογέφυρα των Ολυμπιακών Αγώνων, πάνω από την Λ. Κηφισίας, που διασυνδέει τον δήμο Χαλανδρίου με τις εγκαταστάσεις του ΟΑΚΑ και διεύρυνση και λειτουργική αναβάθμιση της δυτικής παράπλευρης οδού της Λ. Κηφισίας, με υποχώρηση της εγκεκριμένης ρυμοτομικής γραμμής του ΕΠΣ, σε βάρος της ιδιοκτησίας.

Επίσης προβλέπεται η δημιουργία πρόσθετης ανεξάρτητης λωρίδας δεξιάς στροφής, στην δυτική πρόσβαση του σηματοδοτούμενου κόμβου επί της Λ Σπ. Λούη με τον συνδετήριο κλάδο εισόδου στη Λ. Κηφισίας (κατεύθυνση προς κέντρο) και διαμόρφωση νέας ανεξάρτητης ανισόπεδης σύνδεσης εξόδου της Π.Ε.5 προς τις δυο κατευθύνσεις της Λ. Σπ. Λούη, με κατεύθυνση προς Χαλάνδρι και προς Λ. Κηφισίας βορρά / Αττική Οδό .

Ελαχιστοποίηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων

Βάσει της έγκρισης των περιβαλλοντικών όρων η επίδραση του έργου κατά την κατασκευή, στην κυκλοφορία της υφιστάμενης αρτηρίας και του επηρεαζόμενου οδικού δικτύου, θα πρέπει να ελαχιστοποιηθεί, όπως και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις που συναρτώνται με την επίδραση αυτή.

Για το σκοπό αυτό απαιτείται η εκπόνηση και εφαρμογή κατάλληλης μελέτης διαχείρισης κυκλοφοριακών φόρτων, ανάλογα με τον τελικό τρόπο υλοποίησης του έργου, η οποία θα πρέπει να εγκριθεί αρμοδίως.

Στο πλαίσιο αυτό, θα πρέπει κατ’ ελάχιστο:

1. Να διατηρηθεί το εύρος κυκλοφορίας στην Λεωφόρο Κηφισίας σε 2+2 λωρίδες σε όλη την διάρκεια των εργασιών με ευθύνη του κυρίου του έργου.

2. Να περιοριστεί κατά το δυνατόν η επιβάρυνση στην κυκλοφορία του επηρεαζόμενου οδικού δικτύου, με την κατάλληλη οργάνωση των δρομολογίων των βαρέων οχημάτων.

3. Να αποφεύγονται οι μετακινήσεις των εργοταξιακών οχημάτων κατά τις ώρες αιχμής και να επιλέγονται οι μεγάλες οδικές αρτηρίες αντί των τοπικού χαρακτήρα οδών.

4. Να υπάρχει κατανομή των μετακινήσεων με τέτοιο τρόπο ώστε να επιτυγχάνεται βελτιστοποίηση των διαδρομών (routing) και να μην γίνονται συγχρόνως πολλές μετακινήσεις από και προς τον ίδιο χώρο.