Κώστας Καββαθάς για την κατάσταση της υγείας του: «Ετοιμάζω βαλίτσες για το τελευταίο της ζωής μου ταξίδειον»

0
183

O γνωστός εκδότης, δημοσιογράφος και συγγραφέας, Κώστας Καββαθάς, με μια ανάρτησή του στο Facebook, ενημέρωσε τους διαδικτυακούς του φίλους για την κατάσταση της υγείας του, καθώς  στα 84 του χρόνια, δίνει τη δική του μάχη για τη ζωή.

Ο Κώστας Καββαθάς έγραψε χαρακτηριστικά στη σελίδα του, «Εν Λευκώ»: «Ρωτάτε (ακόμα) τι έπαθα και «χάθηκα» 7 μήνες. Τα πάντα! Από επέμβαση στην καρδιά (mitral cop στο Ωνάσειο) ως εγκεφαλίτιδα (με 2% πιθανότητα επιβίωσης), δύο άγριες ενδονοσοκομειακές λοιμώξεις, Covid και πλήρη απώλεια κινητικότητας.

Όλα αυτά και άλλα που δεν ενδιαφέρουν με διάλυσαν. Βαδίζω με Π, κάνω φ/θεραπεία κι ονειρεύομαι πως η ζωή μου δεν πήγε χαμένη. Όμως πήγε! Το λέω στον γάτο μου στον Λάκη αλλά δεν φαίνεται να καταλαβαίνει.

Ετοιμάζω βαλίτσες όπως λένε για το «τελευταίο της ζωής μου ταξίδειον» ευχαριστώντας όσους συμπαραστάθηκαν. Κρίμα όμως να πεθαίνεις μόνος – προφανώς πληρώνοντας για το κακό που έχεις κάνει στους ανθρώπους. Strange are the ways of the Lord eh?».

Ποιος είναι ο Κώστας Καββαθάς

Ο Κώστας Καββαθάς, του Δημητρίου και της Ερασμίας, γεννήθηκε τον Μάρτιο του 1939 στην Αθήνα. Πέρασε τα παιδικά του χρόνια στις γειτονιές του Νέου Κόσμου, της Δάφνης και της Ηλιούπολης, σε μια εποχή που οι Γερμανοί κατακτητές και μετέπειτα τα Δεκεμβριανά και ο Εμφύλιος έκαναν τη ζωή δύσκολη και την καθημερινότητα σκληρή. Ο πατέρας του, που ασκούσε το λειτούργημα (τότε) του δικηγόρου, ήταν ο άνθρωπος που του ενέπνευσε ιδανικά και αξίες, οι οποίες και τον ακολουθούν.

Από νωρίς το ενδιαφέρον του συγκέντρωσαν η ευρηματικότητα και τα επιτεύγματα του ανθρώπου στη μηχανολογία, που τον έκαναν να ξεπερνά τον εαυτό του και να πηγαίνει μπροστά. Aπο τότε χρονολογείται η έφεσή του σε κάθε θέμα που αφορούσε τις δύο σημαντικότερες κατασκευές του 20ου αιώνα: το αυτοκίνητο και το αεροπλάνο, αγάπες που στη συνέχεια ποτέ δεν εγκατέλειψε.

Το δεύτερο μισό της δεκαετίας του ’50 αποδείχθηκε καθοριστικό για το μέλλον του, καθώς από εκείνη την εποχή ανέπτυξε έντονη δραστηριότητα και στους δύο τομείς: συμμετείχε στην γέννηση και ανάπτυξη του αεραθλητισμού στην Ελλάδα, ενώ σπουδάζοντας στην Αγγλία γνώρισε από κοντά τους ανθρώπους και τα αυτοκίνητα που πρωταγωνιστούσαν στη παγκόσμια αγωνιστική σκηνή.

Στο επάγγελμα του δημοσιογράφου αφιερώθηκε πλήρως από το 1963 κι έπειτα, όταν ολοκλήρωσε τις στρατιωτικές του υποχρεώσεις. Παράλληλα, συμμετείχε στους ελληνικούς αγώνες αυτοκινήτου της εποχής (δεξιοτεχνίες, αναβάσεις, σιρκουί και ράλλυ). Γρήγορα έδειξε ότι μπορούσε να κάνει το διαφορετικό στον Ειδικό Τύπο, που τότε στη χώρα μας βρισκόταν σε πρώιμη φάση και ζούσε ακόμη την «ερασιτεχνική» του εποχή. Η εξειδίκευση και η προσήλωση στο χώρο του αυτοκινήτου έφερε συνεργασίες με όλα σχεδόν τα περιοδικά εκείνης της εποχής, ενώ ήταν από τους πρώτους επαγγελματίες που ξεκίνησαν συνεργασία σε θέματα αυτοκινήτου με τον ημερήσιο τύπο.
Τον Φεβρουάριο του 1968 παντρεύτηκε τη Σοφία Μπλέτσα και μαζί της δημιούργησε (το 1969) την «ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΕΠΕ». Τον Οκτώβριο του 1970 εκπλήρωσε την επιθυμία του να φτιάξει ένα περιοδικό όπως το ονειρευόταν εκδίδοντας το περιοδικό «4ΤΡΟΧΟΙ». Η εταιρία μεγάλωσε και, στα χρόνια που ακολούθησαν, έβγαλε μία πλειάδα νέων τίτλων όπως τα: ΗΧΟΣ & Hi-Fi, «ΠΤΗΣΗ & Διάστημα», «ΤΑΞΙΔΕΥΟΝΤΑΣ», «2ΤΡΟΧΟΙ», ΣΚΑΦΟΣ & ΘΑΛΑΣΣΑ», «ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ», «VIDEO INN», «ΕΠΙΣΤΗΜΗ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ», «RAM», «ΓΕΥΣΗ ΕΠΟΧΗΣ», «ΓΕΥΣΗ ΚΟΥΖΙΝΑ», «ΚΗΠΟΤΕΧΝΙΑ», «CYBER WEEK», «ΟΔΗΓΩΝΤΑΣ», «ΣΤΕΡΕΟΦΩΝΙΑ & ΜΟΥΣΙΚΗ», «ΜΟΝΤΕΛΟ», «ΑΝΑΛΟΓΙΟ». «FORMULA 1», «RALLY XS» κ.α.

Παράλληλα ο Κώστας Καββαθάς ήταν πρωτοπόρος στις νέες τεχνολογίες δημιουργώντας, το 1994, τον δεύτερο ιδιωτικό κόμβο Internet στην Ελλάδα.

Στις καθαρά δημοσιογραφικές «πρωτιές» περιλαμβάνεται και η ζωντανή περιγραφή (το καλοκαίρι του 1969 με τον Ιάσονα Μοσχοβίτη από την τηλεόραση της ΕΙΡΤ) της αποστολής του «Απόλλων 11» και τη προσελήνωση των αστροναυτών στην επιφάνεια του δορυφόρου της Γης.

Οι «Τεχνικές Εκδόσεις ΕΠΕ» δημιούργησαν το δεύτερό τους μηνιαίο έντυπο το 1973, με το ξεκίνημα της κυκλοφορίας του «Ήχου». Ως τα τέλη εκείνης της δεκαετίας οι «4Τροχοί» είχαν ξεχωρίσει αισθητά, κερδίζοντας την αγάπη και την αναγνώριση του αναγνωστικού κοινού. Το περιοδικό για την δεύτερη μεγάλη αγάπη του, τα αεροπλάνα κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1982 με τίτλο –τι άλλο;- «Πτήση». Ύστερα από δύο χρόνια έγινε ενεργό μέλος της Επιτροπής «Car Of The Year», στις ψηφοφορίες της οποίας συμμετείχε συνεχώς μέχρι το 2004.

Στις αρχές της δεκαετίας του ’90 εξελέγη δημοτικός σύμβουλος στο Δήμο Αθηναίων, με τον αείμνηστο Αντώνη Τρίτση. Πολυάριθμες ήταν τότε οι προτάσεις που έφερε στην επικαιρότητα, προσπαθώντας να συμβάλει στην ανάπτυξη των μαζικών μεταφορών και στη βελτίωση της ποιότητας ζωής στην πόλη.

Αργότερα και για μεγάλο σχετικά διάστημα παρουσίαζε εκπομπή για το αυτοκίνητο στο τηλεοπτικό κανάλι «MEGA», για την οποία χρησιμοποιήθηκε το όνομα της πρώτης του εκδοτικής προσπάθειας («Τροχοί & Δρόμοι»). Αντίστοιχα, ο ραδιοσταθμός «Εν Λευκώ 87.7FM» των Τεχνικών Εκδόσεων ΑΕ, άρχισε να εκπέμπει για πρώτη φορά το 1998.