7.6 C
Kifissia
Σάββατο, 28 Ιανουαρίου, 2023

Καμπανάκι CDC: Ερευνα για πιθανή σύνδεση του επικαιροποιημένου εμβολίου της Pfizer με κίνδυνο εγκεφαλικού στους άνω των 65

Must read

Τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (CDC) χτύπησαν καμπανάκι, ενημερώνοντας ότι έχει εντοπιστεί ένα “προκαταρκτικό σήμα ασφαλείας” και διερευνάται συγκεκριμένα εάν το επικαιροποιημένο εμβόλιο των Pfizer-BioNTech δημιουργεί αυξημένο κίνδυνο ισχαιμικού εγκεφαλικού σε άτομα 65 ετών και άνω, σε δηλώσεις που έγιναν την Παρασκευή.

“Μετά τη διαθεσιμότητα και τη χρήση των ενισχυμένων εμβολίων COVID-19, το VaccineSafetyDatalink (VSD) του CDC, ένα σύστημα επιτήρησης που λειτουργεί σχεδόν σε πραγματικό χρόνο, έδειξε πως στατιστικά μπορεί να γίνει πρόσθετη έρευνα για την πιθανότητα ισχαιμικού εγκεφαλικού σε άτομα ηλικίας 65 ετών και άνω που έλαβαν το εμβόλιο Pfizer-BioNTech COVID-19”, ανέφερε το CDC.

“Η διερεύνηση ταχείας απόκρισης του σήματος στο VSD έθεσε ένα ερώτημα εάν τα άτομα 65 ετών και άνω που έχουν λάβει το εμβόλιο Pfizer-BioNTech COVID-19, Bivalent είχαν περισσότερες πιθανότητες να παρουσιάσουν ισχαιμικό εγκεφαλικό επεισόδιο τις 21 ημέρες μετά τον εμβολιασμό σε σύγκριση με τις ημέρες 22-44 μετά τον εμβολιασμό” τονίστηκε.

Τι είπε το CDC

Μια ανάλυση ταχείας απόκρισης αυτού του σήματος αποκάλυψε ότι οι άνω των 65 ετών που έλαβαν δισθενή αναμνηστική μπορεί να είναι πιο πιθανό να έχουν ισχαιμικό εγκεφαλικό επεισόδιο μέσα στις πρώτες τρεις εβδομάδες μετά τον εμβολιασμό, σε σύγκριση με τις εβδομάδες τέσσερα έως έξι.

Τα ισχαιμικά εγκεφαλικά επεισόδια συνήθως προκαλούνται από θρόμβους.

Το Vaccine Safety Datalink, ή VSD, είναι ένα δίκτυο μεγάλων συστημάτων υγείας σε ολόκληρη τη χώρα που παρέχει δεδομένα σχετικά με την ασφάλεια και την αποτελεσματικότητα των εμβολίων μέσω των ηλεκτρονικών αρχείων υγείας των ασθενών.

Το ίδιο σήμα ασφαλείας δεν έχει ανιχνευθεί με το επικαιροποιημένο εμβόλιο της Moderna, ανέφερε το CDC στην ανακοίνωσή του.

Το CDC επεσήμανε πάντως ότι μια μεγάλη μελέτη δισθενών αναμνηστικών εμβολίων από την Pfizer-BioNTech “χρησιμοποιώντας τη βάση δεδομένων Centres for Medicare και Medicaid Services δεν αποκάλυψε αυξημένο κίνδυνο ισχαιμικού εγκεφαλικού επεισοδίου”.

Ο Οργανισμός υπογράμμισε επίσης ότι το Σύστημα Αναφοράς Ανεπιθύμητων Συμβάντων Εμβολίου (VAERS) που διαχειρίζονται το CDC και ο FDA δεν έχει διαπιστώσει αύξηση στην αναφορά ισχαιμικών εγκεφαλικών επεισοδίων μετά το επικαιροποιημένο (δισθενές) εμβόλιο.

130 περιστατικά

Από περίπου 550.000 ηλικιωμένους που έλαβαν ενισχυτική δόση Pfizer και παρακολουθήθηκαν από το VSD, 130 είχαν εγκεφαλικό επεισόδιο τις τρεις πρώτες εβδομάδες μετά τη δόση, σύμφωνα με αξιωματούχο του CDC, που μίλησε στο CNN.

Κανένας από τους 130 ανθρώπους δεν πέθανε. Ο αριθμός των εγκεφαλικών επεισοδίων που ανιχνεύθηκαν είναι σχετικά μικρός, είπε ο Δρ Γουίλιαμ Σάφνερ, ειδικός σε μολυσματικές ασθένειες στο Πανεπιστήμιο Vanderbilt και μέλος της Ομάδας Εργασίας Εμβολίων Covid-19 του CDC Advisory Committee on Immunization Practices.

“Αυτά τα εγκεφαλικά δεν είναι μια επιβεβαιωμένη ανεπιθύμητη ενέργεια αυτή τη στιγμή”, είπε. “Είναι σαν ένα σύστημα ραντάρ. Παίρνετε ένα σήμα στο ραντάρ και πρέπει να κάνετε περαιτέρω έρευνα για να ανακαλύψετε εάν αυτό το αεροπλάνο είναι φίλος ή εχθρός.”

Σε μια δήλωση στο FoxNewsDigital, ένας εκπρόσωπος της Pfizer είπε: “Η Pfizer και η BioNTech έχουν ενημερωθεί για περιορισμένες αναφορές ισχαιμικού εγκεφαλικού επεισοδίου που έχουν παρατηρηθεί στη βάση δεδομένων CDC VaccineSafetyDataLink (VSD) σε άτομα 65 ετών και άνω μετά τον εμβολιασμό με το δισθενές εμβόλιο COVID-19 προσαρμοσμένο στη μετάλλαξη Όμικρον BA.4/BA.5 από την Pfizer και τη BioNTech”.

“Ούτε η Pfizer και η BioNTech ούτε το CDC ή o FDA έχουν παρατηρήσει παρόμοια ευρήματα σε πολλά άλλα συστήματα παρακολούθησης στις ΗΠΑ και παγκοσμίως και δεν υπάρχουν στοιχεία που να συμπεραίνουν ότι το ισχαιμικό εγκεφαλικό σχετίζεται με τη χρήση του εμβολίου”, συνέχισε ο εκπρόσωπος.

“Σε σύγκριση με δημοσιευμένα ποσοστά επίπτωσης ισχαιμικού εγκεφαλικού σε αυτόν τον πληθυσμό, οι εταιρείες μέχρι σήμερα έχουν παρατηρήσει μικρότερο αριθμό αναφερόμενων ισχαιμικών εγκεφαλικών επεισοδίων μετά τον εμβολιασμό με το δισθενές εμβόλιο για τις παραλλαγές της Όμικρον BA.4/BA.5. Το CDC συνεχίζει να συνιστά τον εμβολιασμό με το επικαιροποιημένο εμβόλιο για όλες τις εγκεκριμένες ηλικίες”.

More articles

- Advertisement -spot_img

Latest article