Η HELLENIC TRAIN ζητάει πίσω αποζημίωση από χήρα με παιδιά για δυστύχημα του 2008

0
986

Ο «Ε.Τ.» της Κυριακής αποκαλύπτει αγωγή της εταιρίας με την οποία αξιώνει να της επιστραφούν τα χρήματα από οικογένεια οδηγού που σκοτώθηκε σε αφύλακτη διάβαση γιατί… φταίει ο ΟΣΕ.

 

Στις 6 Σεπτεμβρίου 2008 αμαξοστοιχία intercity που εκτελούσε δρομολόγιο στη σιδηροδρομική γραμμή Λάρισας-Βόλου, συγκρούστηκε σε αφύλακτη διάβαση με φορτηγό που προσπαθούσε να διασχίσει παράδρομο της Εθνικής Οδού. Από τη σφοδρή σύγκρουση έχασαν τη ζωή τους ο μηχανοδηγός και ο οδηγός του φορτηγού, με την οικογένεια του δεύτερου να προσφεύγει στα αστικά δικαστήρια.

Δικαστική διαμάχη

Η χήρα και τα δύο ανήλικα παιδιά του αξίωσαν αποζημίωση για ψυχική οδύνη, έξοδα κηδείας και διατροφή για τα παιδιά. Ετσι, ξεκίνησε μια πολύχρονη δικαστική διαμάχη, με την οικογένεια να «σκοντάφτει» στην πώληση του ΟΣΕ και να βρίσκεται αντιμέτωπη με την Hellenic Train -πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ- και τον ΟΣΕ και στο θολό τοπίο για το ποιος είχε ευθύνη για το δυστύχημα. Υστερα από διαδοχικά δικαστήρια που έγιναν στη Λάρισα μέχρι το 2019, οπότε βγήκε και η τελεσίδικη απόφαση, Hellenic Train και ΟΣΕ κρίθηκαν συνυπεύθυνοι για το δυστύχημα και ξεκίνησαν να καταβάλλουν εξ ημισείας τα ποσά που είχαν επιδικαστεί στα τρία μέλη της οικογένειας. Παράλληλα, το δικαστήριο είχε κρίνει ότι πρέπει να καταβάλλονται κάθε μήνα περίπου 360 ευρώ στο κάθε παιδί με τη μορφή διατροφής μέχρι να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους.

Τον περασμένο Νοέμβριο, όμως, τα χρήματα έπαψαν να καταβάλλονται στα παιδιά, καθώς οι εταιρίες είχαν κάνει αίτηση αναίρεσης στον Αρειο Πάγο, η οποία εν μέρει έγινε δεκτή για το μέρος που η Hellenic Train δήλωνε αναρμόδια για την ασφάλεια των αφύλακτων διαβάσεων και η εταιρία επανήλθε στην αγωγή της. «Συγκεκριμένα, με την ως άνω απόφαση του Αρείου Πάγου, κρίθηκε ότι με όσα δέχθηκε η απόφαση του Εφετείου Λάρισας (σ.σ.: του 2019) ως προς το ζήτημα της συνυπαιτιότητας της εταιρίας μας στην πρόκληση του ενδίκου ατυχήματος, που ασκεί ουσιώδη επίδραση στην έκβαση της δίκης, παραβίασε εκ πλαγίου τις ουσιαστικού κανόνα δικαίου διατάξεις (…) στις οποίες κατά τις σχετικές παραδοχές θεμελιώνεται η συντρέχουσα (παράλληλα προς την ανώνυμη εταιρία ΕΔΙΣΥ -Εθνικός Διαχειριστής Σιδηροδρομικής Υποδομής- Α.Ε. ήδη απορροφηθείσα από τον ΟΣΕ) αμέλεια και συνυπαιτιότητα της εταιρίας μας καθόσον διέλαβε ασαφείς και ανεπαρκείς αιτιολογίες στερώντας την απόφαση από νόμιμη βάση», γράφει, σύμφωνα με πληροφορίες, η αγωγή της Hellenic Train και συνεχίζει: «Ειδικότερα, σύμφωνα με την απόφαση του Αρείου Πάγου, το Εφετείο, ενώ δέχεται ότι η ανώνυμη εταιρία ΕΔΙΣΥ Α.Ε. ήταν κατά τον κρίσιμο χρόνο του ατυχήματος φορέας εκμετάλλευσης της σιδηροδρομικής υποδομής της χώρας και αρμόδια για τη διαχείριση των συστημάτων ελέγχου και ασφάλειας αυτής και για τον λόγο αυτόν υπεύθυνη για τη μελέτη, εγκατάσταση και συντήρηση των κάθε είδους σηματοδοτών και κινητών φραγμάτων στις ισόπεδες σιδηροδρομικές διαβάσεις και στην επίδικη, στη συνέχεια δέχεται ότι την ίδια υποχρέωση έχει και η εταιρία μας, κατόπιν παραχώρησης από την ΕΔΙΣΥ Α.Ε. της εξουσίας επί του σιδηροδρομικού δικτύου για την εκτέλεση των σιδηροδρομικών μεταφορών, χωρίς όμως να διευκρινίζει αν στην παραχώρηση αυτή περιλαμβανόταν και η αρμοδιότητα λήψης από την εταιρία μας, η οποία παρείχε τις υπηρεσίες μεταφοράς επιβατών και εμπορευμάτων, παράλληλα προς την παραχωρήσασα εταιρία, των ως άνω μέτρων ασφαλείας της κυκλοφορίας επί των ισόπεδων σιδηροδρομικών διαβάσεων και να αιτιολογεί επαρκώς πως υφίσταται η παράλληλη υποχρέωση της εταιρίας μας για την εγκατάσταση στην επίδικη ισόπεδη σιδηροδρομική διάβαση κινητών φραγμάτων, σηματοδοτών ηχητικών συσκευών και σήμανσης».