Της Αλεξάνδρας Γκίτση
Σημαντικές απώλειες κατέγραψε η Coca-Cola HBC AG στην Ελλάδα την περασμένη χρονιά. Οι πωλήσεις της σε όγκο μειώθηκαν κατά 20,6%, καθιστώντας την Ελλάδα μία από τις χώρες που έχει πληγεί περισσότερο στον τομέα των αναπτυγμένων αγορών, δεδομένης της υψηλής έκθεσης στο κανάλι της κατανάλωσης εκτός σπιτιού και στον τουρισμό.
Πάντως η επίδοση του όγκου πωλήσεων κατά το τέταρτο τρίμηνο σημείωσε σημαντική βελτίωση παρά την ιδιαίτερα υψηλή συγκριτική βάση, αναφέρει η Coca-Cola HBC AG, στα αποτέλεσματα που ανακοίνωσε το πρωί της Πέμπτης.
Για τη φετινή χρονιά η CCHBC αναμένει να “δει” σε επίπεδο ομίλου σημαντική ανάκαμψη στα έσοδα από πωλήσεις σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση, ως αποτέλεσμα της σταδιακής ανάκαμψης του όγκου πωλήσεων σε σχέση με το 2020 που επηρεάστηκε από τον COVID-19, καθώς και ανάκαμψη στο μείγμα προϊόντων και τιμών, λόγω του βελτιωμένου μείγματος συσκευασίας και της αύξησης τιμών σε σχέση με τον φόρο ζάχαρης στην Πολωνία.
Στο πλαίσιο αυτό σκοπεύει να αυξήσει τις επενδύσεις σε δαπάνες μάρκετινγκ το 2021, ώστε να τροφοδοτήσει αυτή την ανάκαμψη των πωλήσεων.
Παράλληλα η διοίκηση του ομίλου εκτιμά ότι εφέτος θα επιτύχει σημαντικό έλεγχο του κόστους, ενώ αναμένει αύξηση κατά υψηλό μονοψήφιο ποσοστό του κόστους πρώτων υλών ανά κιβώτιο και υψηλότερο αρνητικό αντίκτυπο συναλλαγματικών ισοτιμιών στα λειτουργικά κέρδη το 2021 σε σχέση με το 2020.
Στα 414,9 εκατ. τα καθαρά κέρδη
Μείωση 12,7% στα δημοσιευμένα έσοδα ανακοίνωσε για το 2020 η Coca-Cola HBC AG. Την ίδια στιγμή, ανακοίνωσε ότι τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 414,9 εκατ. ευρώ από 487,5 εκατ. ευρώ ένα χρόνο νωρίτερα, μειωμένα κατά 14,9%.
Τα συγκρίσιμα βασικά κέρδη ανά μετοχή διαμορφώθηκαν σε €1,19, με πτώση 17,5%, λόγω του υψηλότερου μέσου φορολογικού συντελεστή και της μικρής αύξησης στις δαπάνες χρηματοδότησης. Τα βασικά κέρδη ανά μετοχή μειώθηκαν κατά 14,9%.
Η εταιρεία ανακοίνωσε παράλληλα ότι το Διοικητικό Συμβούλιο προτείνει μέρισμα ανά μετοχή ύψους €0,64, αυξημένο κατά 3,2% σε ετήσια βάση.
Αναλυτικά, η Coca-Cola HBC AG, ένας Όμιλος παραγωγής καταναλωτικών προϊόντων και στρατηγικός εταίρος εμφιάλωσης της The Coca-Cola Company, παρουσίασε σήμερα τα οικονομικά αποτελέσματα για το σύνολο του οικονομικού έτους που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2020.
Ετήσια βασικά μεγέθη
Προσαρμοστήκαμε γρήγορα στην αλλαγή της συμπεριφοράς των καταναλωτών ως αποτέλεσμα των περιορισμών λόγω του COVID-19, επιτυγχάνοντας ισχυρά οικονομικά αποτελέσματα που αντανακλούν τη δύναμη του χαρτοφυλακίου των προϊόντων, τη λειτουργική ευελιξία και την επιτυχημένη εφαρμογή της εμπορικής μας στρατηγικής στην αγορά
Βελτιωμένες επιδόσεις του όγκου πωλήσεων στο δεύτερο εξάμηνο, με μείωση του όγκου πωλήσεων κατά 0,7% για το τέταρτο τρίμηνο σε αντίστοιχη βάση σύγκρισης και με περιορισμό της μείωσης του όγκου πωλήσεων στο 4,6% για ολόκληρο το έτος σε αντίστοιχη βάση σύγκρισης
Τέσσερις από τις μεγαλύτερες αγορές μας παρουσίασαν αύξηση του όγκου πωλήσεων σε αντίστοιχη βάση σύγκρισης: η Νιγηρία, η Ρωσία, η Πολωνία και η Ουκρανία
Αύξηση του όγκου πωλήσεων στο κανάλι της εντός σπιτιού κατανάλωσης κατά μεσαίο μονοψήφιο ποσοστό το δεύτερο εξάμηνο
Τα έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση σταθεροποιήθηκαν κατά το δεύτερο εξάμηνο και μειώθηκαν κατά 4,1% σε ετήσια βάση, σημειώνοντας βελτιωμένη επίδοση σε σχέση με την μείωση κατά 6,1% στο πρώτο εξάμηνο
Αρνητικό μείγμα συσκευασίας λόγω χαμηλότερου όγκου πωλήσεων συσκευασιών άμεσης κατανάλωσης