Αναβρασμός στην ελληνική αγορά ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών

0
529

Του Γιώργου Λαμπίρη

Αναβρασμός επικρατεί το τελευταίο διάστημα ευρύτερα σε επιχειρήσεις που σχετίζονται με την αγορά των ηλεκτρικών συσκευών στην Ελλάδα. Πηγές της αγοράς αναφέρουν στο Capital.gr ότι εκτός από την επίσημη ανακοίνωση του βρετανικού ομίλου Curry’s περί αναζήτησης αγοραστή για τον Κωτσόβολο, θα υπάρξουν και άλλες εξελίξεις στο συγκεκριμένο τομέα.

Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι δεν αποκλείεται να δούμε κινήσεις συγκέντρωσης στον κλάδο, ο τζίρος του οποίου κινείται πάνω από τα 2 δισεκατομμύρια ευρώ, ο οποίος δεν επαρκεί για να στηρίξει αποτελεσματικά και αποδοτικά τη λειτουργία όλων των μεγάλων παικτών που δραστηριοποιούνται σε αυτήν. Στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων, GFK δείχνουν ότι η συνολική αξία πωλήσεων ηλεκτρονικών και οικιακών συσκευών το 2022 ήταν στα επίπεδα των 2,6 δισεκατομμυρίων ευρώ από 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ το 2021.

Μάλιστα, σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, δεν αποκλείεται να δούμε να δραστηριοποιείται και ένας ακόμα παίκτης που έχει παρουσία στην Ελλάδα με διαφορετικό τρόπο από αυτόν που τον έχουμε συνηθίσει έως τώρα. Ο λόγος για τον όμιλο Fairfax του Καναδού, Prem Watsa, ο οποίος έχει ήδη παρουσία στον τομέα του DIY και των ηλεκτρικών συσκευών μέσω της Praktiker Hellas, αλλά και συμμετοχές στον Μυτιληναίο, τη Eurobank και τη Grivalia Hospitality. Ωστόσο το συγκεκριμένο ενδεχόμενο προβάλλεται προς το παρόν ως από τα σενάρια που σχετίζονται με πιθανές εξελίξεις στην αγορά, χωρίς κάτι τέτοιο να επιβεβαιώνεται επισήμως.

 

 

Την ίδια στιγμή για τη χρήση που έκλεισε στις 30 Απριλίου του 2023 η Κωτσόβολος αναμένεται να καταγράψει κύκλο εργασιών που θα υπερβεί τα 700 εκατομμύρια ευρώ από 654 εκατομμύρια ευρώ που ήταν στην προηγούμενη χρήση, κάτι που θα γίνει σαφές στις 6 Ιουλίου, ημερομηνία κατά την οποία η μητρική Curry’s ανακοινώνει τα οικονομικά της αποτελέσματά, ενώ η Κωτσόβολος ως θυγατρική συντονίζεται χρονικά και αυτή από την πλευρά της στο συγκεκριμένο πεδίο προχωρώντας σε αντίστοιχες ανακοινώσεις.

Τα σενάρια περί πώλησης μετοχών του Πλαισίου

Το τελευταίο διάστημα και το όνομα του Πλαισίου έχει εμπλακεί σε πιθανές συζητήσεις περί εισόδου επενδυτών στο μετοχικό του σχήμα, κάτι που ουσιαστικά συνέβη με μεγαλύτερη ένταση μετά την έξοδο της εταιρείας από το Χρηματιστήριο Αθηνών. Η εταιρεία προγραμματίζει σχετική συνάντηση και ενημέρωση δημοσιογράφων μέσα στις επόμενες ημέρες, όπου αναμένεται να δοθούν απαντήσεις σε σχετικά ερωτήματα ή τουλάχιστον να τεθεί επί τάπητος η συγκεκριμένη φημολογία.

Σε ό,τι αφορά την Public Media Markt, έχει κάνει προσπάθειες εξορθολογισμού των λειτουργιών της τον τελευταίο καιρό και μετά την ανάληψη καθηκόντων από τον CEO, Ρόμπυ Μπουρλά, αναδιαρθρώνοντας μεταξύ άλλων το δίκτυο των καταστημάτων ή προχωρώντας σε συνενώσεις καταστημάτων Public με καταστήματα της Media Markt. Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με πληροφορίες του Capital.gr αυτό που αναμένεται ότι θα συμβεί στο τέλος του 2023, με την ταμπέλα Media Markt, είναι ότι θα παύσει οριστικά από την ελληνική αγορά μετά από 18 χρόνια παρουσίας, όταν η αλυσίδα αφίχθη στη χώρα μας, απορροφόμενη πλήρως από την Public.

Ο ταχύς μετασχηματισμός με επίκεντρο το Digital & την Καινοτομία φέρνουν τα Public  στην πρώτη θέση, με πάνω από 25% τη συμμετοχή του online στις πωλήσεις των Public.

Οι πρόσφατες επενδύσεις και οι διεθνείς στρατηγικές συνεργασίες σε digital & logistics scale ups έχουν οδηγήσει τα Public σε μία πρωτοποριακή θέση στο ψηφιακό περιβάλλον. Οι συνέργειες που έχουν δημιουργήσει με τις εταιρείες Klarna, Revolut, BOX NOW, Douleutaras και Bookvoice.gr αναβαθμίζουν την Omnichannel εμπειρία πελάτη, στοχεύοντας στο μέλλον σε πάνω από 50% στη διείσδυση του online.