-0.1 C
Kifissia
Τετάρτη, 26 Ιανουαρίου, 2022

Ήπιαμε περισσότερη σαμπάνια το 2021

Must read

Του Γιώργου Λαμπίρη

Σε τροχιά ανάκαμψης κινήθηκε η αγορά αλκοολούχων στη διάρκεια του 2021, όπως προκύπτει από στοιχεία που έχει στη διάθεσή του το Capital.gr, με τις επιχειρήσεις του κλάδου να διατηρούν πλέον ενισχυμένες προσδοκίες για υψηλότερες αποδόσεις εντός του 2022, υπό την προϋπόθεση σημαντικής εξομάλυνσης της υγειονομικής κρίσης σε παγκόσμιο επίπεδο.

Είναι χαρακτηριστικό ότι με βάση στατιστικά τα οποία προκύπτουν από στοιχεία των εταιρειών διακίνησης αλκοολούχων στην Ελλάδα, στους πρώτους δέκα μήνες του 2021, οι συνολικές πωλήσεις του κλάδου κινήθηκαν ανοδικά κατά 42%. Η συγκεκριμένη αύξηση έχει ως οδηγό την αύξηση των πωλήσεων στο χονδρεμπόριο.

 

Αγορά αλκοολούχων: Ήπιαμε περισσότερη σαμπάνια το 2021

 

Σε ό,τι αφορά τον τομέα της λιανικής κινείται επίσης ανοδικά, ωστόσο όχι στον ίδιο βαθμό όσο ο τομέας της χονδρικής πώλησης, πωλήσεις δηλαδή που κατευθύνονται σε καταστήματα του κλάδου εστίασης και ξενοδοχεία. Πιο συγκεκριμένα, το χονδρεμπόριο κινήθηκε με ποσοστό λίγο πάνω από 60%, ενώ τα σούπερ μάρκετ κινήθηκαν σε πωλήσεις αλκοολούχων στα επίπεδα του +20%.

Ας σημειωθεί ότι φέτος η αγορά αλκοολούχων στην Ελλάδα στο χρονικό διάστημα από τον Ιανουάριο έως και τον Οκτώβριο κάλυψε σε πωλήσεις το 92% του συνολικού όγκου πωλήσεων του 2019. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι η φετινή χρονιά δεν αναμένεται ότι θα καλύψει τις απώλειες που προκλήθηκαν στη διάρκεια του 2020 δεδομένης της επιβολής των διαδοχικών περιοριστικών μέτρων παύσης λειτουργίας της εστίασης, καθότι η αγορά φέτος υπολείπεται κατά 8% από το 2019 και όπως αναμένουν οι εταιρείες του κλάδου δεν αναμένεται ότι αυτό θα αλλάξει έως το τέλος του έτους.

Ο τουρισμός έβαλε τη σαμπάνια στα ποτήρια

Η κατηγορία οινοπνευματωδών που έκανε τα ισχυρότερα βήματα ανάπτυξης στη διάρκεια των δέκα μηνών του 2021 και σε σύγκριση με την αντίστοιχη χρονική περίοδο του 2020, είναι αυτή της σαμπάνιας και των απεριτίφ, με ποσοστά 120% και 85% αντίστοιχα. Η εκρηκτική άνοδος των πωλήσεων σαμπάνιας και απεριτίφ εξηγείται από το γεγονός ότι αμφότερα αποτελούν προϊόντα με ισχυρή κατανάλωση στη διάρκεια της θερινής περιόδου, κατά την οποία εκ των πραγμάτων ευνοούνται από τον τουρισμό.

Μάλιστα, με δεδομένο το γεγονός ότι κατά το πρώτο τετράμηνο της φετινής χρονιάς βρισκόταν σε ισχύ ένα ακόμη lockdown, η ανάπτυξη των πωλήσεων για τις δύο αυτές κατηγορίες δείχνει ακόμα περισσότερο την ένταση με την οποία κινήθηκαν στη συνέχεια και μετά την επαναλειτουργία της αγοράς. Άλλα ποτά όπως ήταν η βότκα και το τζιν κινήθηκαν επίσης ανοδικά με 34% και 54% στο δεκάμηνο, ενώ και το ρούμι κατέγραψε αύξηση πωλήσεων στα επίπεδα του 54%.

Απρόβλεπτο το τοπίο για τις επιχειρήσεις του κλάδου

Σε κάθε περίπτωση, παρά το γεγονός ότι η επιστροφή του τουρισμού στην Ελλάδα δημιούργησε ενισχυμένες προσδοκίες για φέτος, οι επιχειρήσεις εμπορίας αλκοολούχων βρίσκονται για μία ακόμα φορά αντιμέτωπες με απρόβλεπτες συνθήκες και έκτακτα μέτρα περιορισμού της διασποράς του ιού, κάτι που μετουσιώνεται σε διαρκείς επιπτώσεις στην εστίαση και στα τουριστικά καταλύματα. Αυτό στην πράξη σημαίνει, όπως περιγράφει πρόσωπο με γνώση των εξελίξεων στον κλάδο, ότι οι περισσότερες εταιρείες αλκοολούχων δεν είχαν τη δυνατότητα να προγραμματίσουν εγκαίρως τη συμμετοχή τους σε εκθέσεις, προωθητικές ενέργειες ή και να βρίσκονται σε πλήρη ετοιμότητα για να καλύψουν αποτελεσματικά τις ανάγκες της αγοράς.

More articles

- Advertisement -spot_img

Latest article