Η κόντρα των Γάλλων δισεκατομμυριούχων των ειδών πολυτελείας

    0
    152

    Οι κυρίαρχες οικογένειες της γαλλικής πολυτέλειας βρίσκονται ξανά σε σύγκρουση, πυροδοτώντας μία κούρσα για να αποκτήσουν τα λαμπρότερα στολίδια και τις πιο φανταστικές μόδες του κόσμου κάτω από τους αντίπαλους οίκους τους.

    Μόνο λίγες μέρες μετά την εξαγορά της κοσμηματοποιίας Tiffany & Co. από την LVMH της οικογένειας Arnault έναντι 16,2 δισ. δολαρίων, υπήρξαν φήμες για μια πιθανή αντίδραση το αντίπαλον δέος της, την Kering της οικογένειας Pinault. Ο ιδιοκτήτης της Gucci διεξήγαγε διερευνητικές συνομιλίες με την ιταλική εταιρεία ειδών σκι Moncler σχετικά με μία πιθανή εξαγορά, σύμφωνα με ανθρώπους που έχουν γνώση του θέματος.

    «Περιμέναμε ότι η είδηση της συμφωνίας LVMH-Tiffany θα αποτεόύσαν καταλύτη για έναν γύρο ενοποίησης της βιομηχανίας – μέρος της θα ήταν ένα deal Kering-Moncler – αλλά ο αγώνας φαίνεται να έχει ξεκινήσει ακόμη πιο γρήγορα από όσο φανταζόμασταν», δήλωσε η Swetha Ramachandran, διαχειρίστρια επενδύσεων του GAM Global Luxury Brands Fund.

    Η αντιπαλότητα, που υπάρχει εδώ και πάνω από δύο δεκαετίες, έχει καθορίσει τη σύγχρονη βιομηχανία πολυτελείας και δεν παρουσιάζει σημάδια τερματισμού. Από το 2001, όταν ο ιδρυτής της Kering, Francois Pinault, νίκησε τον διευθύνοντα σύμβουλο της LVMH, Bernard Arnault, για τον έλεγχο της Gucci, οι εταιρείες έχουν αυξήσει τον έλεγχό τους στην αγορά μέσω δεκάδων συμφωνιών.

    Οφέλη από τη ζήτηση στην Κίνα

    Η Kering έχει ανακοινώσει εξαγορές ύψους τουλάχιστον 14,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων από το 1995, σύμφωνα με στοιχεία που συνέταξε το Bloomberg, έναντι τουλάχιστον 45,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την LVMH. Ο πλούτος κάθε οικογένειας έχει αυξηθεί σημαντικά, καθώς οι εταιρείες ενσωμάτωσαν τα αποκτήματά τους και επωφελήθηκαν από ένα κύμα ζήτησης στην Κίνα.

    Καθώς η κυριαρχία τους στην αγορά έχει αυξηθεί, οι δύο οικογένειες έχουν διευρύνει τους τομείς στους οποίους ανταγωνίζονται. Οι Pinault και οι Arnault έχουν αγοράσει γειτονικούς αμπελώνες στην Βουργουνδία, δημιούργησαν ξεχωριστά μουσεία τέχνης στο Παρίσι και μάλιστα ανταγωνίστηκαν μεταξύ τους στις συνεισφορές για την ανακατασκευή του Καθεδρικού Ναού της Παναγίας των Παρισίων.

    Εκρηκτικός πλούτος

    Σε μία αξιολόγηση, ο Arnault, ο οποίος είναι 70 ετών, έχει ξεκάθαρο προβάδισμα. Είναι ο πλουσιότερος άνθρωπος στην Ευρώπη με περιουσία 101,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων, αφού πρόσθεσε 33 δισεκατομμύρια δολάρια μόνο αυτό το έτος, σύμφωνα με τον δείκτη Bloomberg Billionaires. Ο 83χρονος Pinault, του οποίου ο γιος Francois-Henri τρέχει τώρα την Kering, έχει καθαρή αξία 38,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων, προσθέτοντας 9 δισεκατομμύρια δολάρια το 2019.

    Οι διασκορπισμένες δομές όπως αυτές της Kering και της LVMH – η οποία κατέχει εμπορικά σήματα από τη Louis Vuitton έως την Christian Dior και την Dom Perignon – είναι ξεπερασμένες σε άλλες βιομηχανίες. Αλλά δεν υπάρχει έκπτωση για αυτούς τους κολοσσούς.

    Ο συνδυασμός πολλών διαφορετικών εμπορικών σημάτων κάτω από μια ομπρέλα επιτρέπει στις λειτουργίες της LVMH και της Kering να λειτουργούν σαν συστήματα αγορών και πληροφοριών, ενώ παράλληλα τροφοδοτούν με επενδύσεις όσους τις χρειάζονται περισσότερο, καθώς οι μεμονωμένες ετικέτες επηρεάζονται από τα σκαμπανεβάσματα των μεταβαλλόμενων προτιμήσεων των καταναλωτών.

    Με αγοραία αξία άνω των 200 δισ. ευρώ, η LVMH είναι μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες στην Ευρώπη. Ο αντίπαλός της, ο οποίος είναι ιδιοκτήτης της Saint Laurent, των κοσμηματοπωλείων Boucheron και των κοστουμιών Brioni, έπεται στα 68 δισεκατομμύρια ευρώ, αλλά η Gucci υπήρξε η ταχύτερα αναπτυσσόμενη μεγάλη μάρκα πολυτελείας τα τελευταία χρόνια.

    Ως ο μεγαλύτερος παίκτης, η LVMH ηγήθηκε του τρόπου με τον οποίο οι νέες εξαγορές έγιναν οδηγοί ανάπτυξης. Ενώ ο Arnault είχε μερικές αποτυχίες, συμπεριλαμβανομένων των αγορών της Donna Karan και της Marc Jacobs και των ανεπιτυχών σερί της Hermes International και της Gucci, συμφωνίες για εταιρείες όπως η Bulgari, η Givenchy και η Christian Dior έχουν αποδειχθεί πολύ επιτυχημένες. Η LVMH έχει ωθήσει τις νεοαποκτηθείσες μάρκες σε πιο πολυτελείς αγορές με μεγαλύτερη εστίαση στο μάρκετινγκ και την παρουσίαση στα καταστήματα, ενισχύοντας τα κέρδη.

    Τα brands της Kering περιλαμβάνουν τα ρολόγια Ulysse Nardin, εταιρείες μόδας όπως η Alexander McQueen και η Bottega Veneta, αλλά είναι λιγότερο διαφοροποιημένη από την LVMH. Η εταιρεία εξαρτάται όλο και περισσότερο από την Gucci, η οποία παρείχε περισσότερα από τα τρία τέταρτα της λειτουργικής της κερδοφορίας κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους. Αυτό ασκεί πιέσεις στην Kering για να αντισταθμίσει τον κίνδυνο μείωσης της ζήτησης για τα νέα προϊόντα της ιταλικής μάρκας.

    Εξ ου και το πιθανό ενδιαφέρον για την Moncler, η οποία έχει χρηματιστηριακή αξία περίπου 12 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Οι μετοχές της αυξήθηκαν 6,5% την Πέμπτη μετά το ρεπορτάζ του Bloomberg για τις διερευνητικές συνομιλίες με την Kering, οι οποίες ενισχύθηκαν κατά 0,4%.

    Για να εξασφαλίσουν την κατασκευάστρια των φουσκωτών μπουφάν που φοριούνται στις πλαγιές του St. Moritz και στο Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ στο Νταβός, οι Pinault θα χρειαστούν την υποστήριξη ενός άλλου πολυτελούς δισεκατομμυριούχου. Η εταιρεία συμμετοχών του Remo Ruffini, προέδρου της Moncler, κατέχει μερίδιο 22,5% στην εταιρεία, αξίας περίπου 2,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

    Η Moncler επιβεβαίωσε ότι είχε επαφές με τον Kering, λέγοντας ότι δεν υπάρχουν συγκεκριμένες προτάσεις. Ένας εκπρόσωπος της γαλλικής εταιρείας αρνήθηκε να σχολιάσει.

    Οι Pinault και τα Arnault έχουν υπάρξει τόσο πετυχημένοι, που άλλοι έχουν προσπαθήσει να μιμηθούν την προσέγγισή τους, αλλά μέχρι στιγμής οι εξαγορές τους περιορίστηκαν σε δευτερεύοντα εμπορικά σήματα. Η Capri Holdings Ltd., η αμερικανική μητρική της Michael Kors, έχει αποκτήσει την ιταλική μάρκα Versace και την Jimmy Choo. Η Tapestry Inc. κατέχει την Coach, την Kate Spade και την Stuart Weitzman. Η Shandong Ruyi της Κίνας έχει κάνει λόγο για μετασχηματισμό της στην ασιατική LVMH.

    Με πολλές ιταλικές πολυτελείς ετικέτες να έχουν ήδη αποκτηθεί και άλλες να αντιμετωπίζουν δυσκολίες, αυτό σημαίνει ότι η παγκόσμια αγορά πολυτελείας ελέγχεται όλο και περισσότερο από το Παρίσι.

    «Ο ανταγωνισμός είναι η μητέρα της εφεύρεσης», δήλωσε ο Luca Solca, αναλυτής της Sanford C. Bernstein στη Γενεύη. «Η αντιπαλότητα μεταξύ LVMH και Kering – ή μεταξύ Arnault και Pinault, εάν θέλετε πραγματικά να την προσωποποιήσευε – έχει φέρει τη δημιουργία δύο απίστευτων εταιρειών που βρίσκονται στην κορυφή της σύγχρονης βιομηχανίας ειδών πολυτελείας».

    ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

    εισάγετε το σχόλιό σας!
    παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ