Η διακεκριμένη Κηφισιώτισα σολίστ πιάνου Ευγενία Παπαδήμα μιλάει για τον φόβο, τη μουσική και την κουλτούρα

    0
    181

    H Ευγενία Παπαδήμα, πριν από λίγες μέρες, πραγματοποίησε με μεγάλη επιτυχία τη συναυλία της με την Ακαδημία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών

    Η Ευγενία Παπαδήμα διακεκριμένη σολίστ πιάνου, μοιράζει τον χρόνο της μεταξύ Λονδίνου και Αθήνας, ενώ πριν από λίγες μέρες πραγματοποίησε με μεγάλη επιτυχία τη συναυλία της με την Ακαδημία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών, στο Μεγαρο Μουσικής -Mozart k.414- όπου διεύθυνε ο καταξιωμένος μαέστρος Christoph Poppen.

    Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ίδρυσε από εφέτος, με την ευγενική δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, την «Ακαδημία Νέων Μουσικών της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών» με αποστολή την διετή προετοιμασία νέων μουσικών από κορυφαίους Έλληνες και ξένους μουσικούς ορχήστρας, σολίστ και αρχιμουσικούς.

    Eγγλέζα στο ραντεβού της, αν και χρειάστηκε να την βγάλουμε από το αυστηρό πρόγραμμά της, η κα Παπαδήμα μας απαντά σε ερωτήματα για τον φόβο, την μουσική, την κουλτούρα την παιδεία.


    Eυγενία Παπαδήμα

    Τι είναι το χειροκρότημα;

    Το χειροκρότημα είναι η ανταπόκριση του κόσμου σε μία κατάσταση, είναι η αυθόρμητη συναισθηματική αντίδραση του κόσμου.

    Ποιος είναι ο μεγαλύτερος φόβος σας στη σκηνή; 

    Ο μεγαλύτερος φόβος μου είναι ο ίδιος ο φόβος. Οι μουσικοί έρχονται συνέχεια σε αντίθεση με τον εαυτό τους,  δηλαδή μια ζωή προσπαθούν να ξεπεράσουν τον εαυτό τους. Χτυπάς την αδυναμία σου. Εύχεσαι η στιγμή να είναι καλή όταν παίζεις.


    Ο καταξιωμένος μαέστρος Christoph Poppen

    Και ο μεγαλύτερος φόβος σας στη ζωή;

    Ο μεγαλύτερος φόβος στη ζωή είναι να… μην χάσω τη μνήμη μου!

    Πότε αρχίσατε να ασχολείστε με την μουσική; 

    Όταν έγινα τριών χρονών πήγα στο πιάνο των γονιών μου και άρχισα να παίζω ό, τι άκουγα. Ανακάλυψα στα τέσσερά μου, όταν πήγα στο ωδείο,  ότι είχα «απόλυτο αυτί».  Είχα εύκολη προσέγγιση (στην μουσική) και ξέρεις τι έκανε ο καθηγητής μου στα 20 μου; Για τα πρώτα δύο χρόνια με έβαζε να παίζω με παρτιτούρες που δεν είχαν ηχογραφηθεί ποτέ, μόνο και μόνο για να μου χτυπήσει αυτή την αδυναμία. Έφευγα με κλάματα σε κάθε μάθημα όμως σήμερα τον ευγνωμονώ.

    Υπάρχει μουσική κουλτούρα στην Ελλάδα;

    Η Ελλάδα έχει την πιο σημαντική μουσική κουλτούρα που έχουμε στον πλανήτη. Η μουσική ορολογία είναι ελληνική. Μουσική, αρμονία, χορωδία, όργανο. Ο Πυθαγόρας έβγαλε το σύστημα που ακόμα χρησιμοποιείται. Η ελληνική μουσική έχει ρίζες από την αρχαία, έχει καταπληκτικούς ρυθμούς, όμως επειδή ήμασταν 400 χρόνια σκλάβοι στην Οθωμανική Αυτοκρατορία, αυτό δεν μας επέτρεψε να προσεγγίσουμε τον δυτικό πολιτισμό. Οι μόνοι που ξέφυγαν ήταν τα νησιά του Ιωνίου. Η Ελλάδα έχει καταπληκτική μουσική παιδεία. Βέβαια η δυτική μουσική υπάρχει, έχει φτάσει σε  πάρα πολύ υψηλά επίπεδα, δεν θα ήταν κακό να την είχαμε διδαχτεί και εμείς.

    Ακούτε άλλα είδη μουσικής; 

    Ακούω πολλή μουσική και ειδικά παλιά jazz τύπου Βillie Ηoliday, Ela Ficdzerald, Miles Davis, λατρεύω την Jazz, με χαλαρώνει. Επίσης μου αρέσει και η Ροκ μουσική. Αυτό που δεν ακούω είναι η ηλεκτρονική μουσική. Μου αρέσουν τα όργανα, η οργανική μουσική, προτιμώ να μην ακούω οτιδήποτε μπαίνει στην…  πρίζα.

    Πόσες ώρες την ημέρα εξασκείστε; 

    Όταν έχω μεγάλες συναυλίες μπορεί να χτυπήσω και 11ωρα, αυτό όμως δεν είναι καθημερινό γιατί θα είχα καταλήξει στο… νοσοκομείο. Συνήθως η λιγότερη ώρα εξάσκησης είναι δύο με έξι ώρες. Αυτό είναι ένα λογικό πλαίσιο μελέτης καθημερινό.

    Η κλασική μουσική είναι για λίγους; 

    Εφτά είναι οι νότες, η πολυπλοκότητα της κλασικής μουσικής κάνει την διαφορά σε σχέση με τα άλλα είδη. Το πρόβλημα με την κλασική μουσική είναι ότι επειδή είναι «πυκνή» θέλει μεγαλύτερη συγκέντρωση. Δεν είναι κάτι το εξωπραγματικό. Είναι βατό αρκεί να εξοικειωθείς μαζί της. Δεν πιστεύω ότι είναι για λίγους. Πιστεύω ότι έχει δοθεί με λάθος τρόπο στην Ελλάδα.

    Προσεγγίζεται σωστά η κλασική μουσική στην Ελλάδα;

    Η κλασική μουσική θα έπρεπε να είναι στα σχολεία, όπως γενικότερα η μουσική. Η μουσική μπορεί να σου καλλιεργήσει το μυαλό χωρίς να το καταλαβαίνεις. Οπωσδήποτε έπρεπε να διδάσκεται στα σχολεία, όπως σε όλα τα κράτη της Ευρώπης. Από την άλλη, άμα πιάσουμε τα όργανα η γνώμη μου είναι ότι οι άνθρωποι πρέπει να διδάσκονται από ανθρώπους που παίζουν (κάποιο όργανο), πράγμα που δεν συμβαίνει πάντα. Κάποιος πρέπει να διδάσκεται βιολί από κάποιον που ξέρει να παίζει βιολί.

    P.S. Η Ευγενία Παπαδήμα είναι δημοτική σύμβουλος του δήμου Κηφισιάς.

    πηγή http://www.protothema.gr

    ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

    εισάγετε το σχόλιό σας!
    παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ