Η αρχόντισσα Μπενεντέτα Μπρανκέτι Περέτι αποκαλύπτεται στην γκαλερί VST

    0
    144

    Κοσμοπολίτικο αέρα μετέφερε η Μπενεντέτα Μπρανκέτι Περέτι στην Αθήνα για την παρουσίαση της νέας σειράς objets d’art με τίτλο «Secret Echoes» στην γκαλερί VST.

    Φίνα μεγαλοπρέπεια διακρίνει την ιταλίδα αρχόντισσα (το 1933 ο κόμης Μπρανκέτι Περέτι ίδρυσε την Ανώνυνη Ιταλική Πετρελαϊκή API, στην οποία τώρα προεδρεύει ο αδελφός της Φερντινάντο).

    Όπως ακριβώς και τα αντικείμενα τέχνης που δημιούργησε ειδικά για το αθηναϊκό κοινό.

    «Σε αυτή τη συλλογή αντηχεί -εξού και το echoes- η πολύπτυχη εμπειρία μου από ταξίδια, από την τέχνη, από τη ζωή».

    Θα μπορούσε κανείς να ισχυριστεί ότι στις δημιουργίες της ισορροπούν δύο τάσεις.

    Από τη μία η καλλιτεχνική έμπνευση: τα περισσότερα κομμάτια παραμένουν μοναδικά ενώ δημιουργούνται με μία εντελώς δική της, ιδιοφυή τεχνοτροπία.

    Από την άλλη, η εφαρμοσμένη τέχνη του ντιζάιν εφόσον ουσιαστικά συνιστούν αντικείμενα για το σπίτι.

    Βάζα, σαμπανιέρες, κηροπήγια, τραπεζάκια. Κυρίως χρησιμοποιεί γυαλί, ύφασμα (για να δημιουργήσει την επιφάνεια των τραπεζιών), κρύσταλλα…

    Παλιότερα έχει χρησιμοποιήσει και σατινένια αντικείμενα, όπως βάζα. Έχει συνεργαστεί άλλωστε πάνω σε συγκεκριμένες συλλογές με μεγάλους οίκους όπως ο Cartier.

    Πριν από δέκα χρόνια που πειραματίστηκε για πρώτη φορά με το γυαλί Μουράνο, «ενθουσιάστηκα από το φως, τις πολλαπλές αντανακλάσεις πάνω στο υλικό που δημιουργούν την ψευδαίσθηση της κίνησης», εξηγεί χαρακτηριστικά.

    Τα πειραματικά αυτά κομμάτια παρουσίασε στο Λονδίνο με μεγάλη επιτυχία.

    Από τότε αποφάσισε να εστιάσει στα objets d’arts (έως τότε δημιουργούσε κοσμήματα, όπως άλλωστε και η διάσημη θεία της και βασική σχεδιάστρια του οίκου Tiffany’s Έλσα Περέτι).

    Στα μεγάλα βάζα – κηροπήγιά της διαγράφονται ανάγλυφα τα αισθητικά χαρακτηριστικά των μεγαλουπόλεων με τις οποίες έχει συνδεθεί.

    Τη Νέα Υόρκη, τη Βιέννη (με το Bauhaus), τη Λισαβόννα (με τα κειραμικά Azulejos), το Βερολίνο…

    «Βασίζομαι στις φωτογραφίες που έχω τραβήξει, το πώς ο ήλιος και τα σύννεφα επηρεάζουν την όψη των κτιρίων και αυτές τις εντυπώσεις μεταγράφω ύστερα στις δημιουργίες μου», διευκρινίζει η Μπενεντέτα.

    ‘Εργα τέχνης μικρής κλίμακας, τα κουτάκια από μαύρο κρύσταλλο Βοημίας.

    «Επειδή λατρεύω τις μινιατούρες, έχω χαράξει πάνω τους μικρογραφίες δέντρων με διαφορετικό συμβολισμό το καθένα: Ελιά η ζωή, Καστανιά η Ευημερία, Βελανιδιά η δύναμη…».

    Και ύστερα οι βαρύτιμες σαμπανιέρες που παρότι έχουν βάρος, δημιουργούν την εντύπωση μιας αιθέριας ομορφιάς…

    Σήμερα στην VST, διακρίνονται ατο βάθος οι σαμπανιέρες

    Τα ανάγλυφα φύλλα πάνω στις σαμπανιέρες μοιάζουν να βρίσκονται σε κίνηση, αποτέλεσμα αυτής της ιδιοφυούς τεχνικής:

    Πρώτα ζωγραφίζει τα σχέδια με νερομπογιές ύστερα τα μεταφέρει σε ειδικό χαρτί με το οποίο περιτυλίγει το γυαλί.

    Στο τελικό στάδιο, με ειδικό μικρό μαχαίρι κόβει το περίγραμμά τους επί τόπου πάνω στο υλικό.

    «Αν ξεφύγει το παραμικρό θα μουτζουρωθει όλο το γυαλί» παρατηρεί.

    Ωστόσο μόνο με αυτήν την επίπονη διαδικασία καταφέρνει να «αποδώσει τα σχήματα μαζί με τις σκιές τους» εξηγεί προδίδοντας την καλλιτεχνική της διάσταση.

     

    Με ανάλογο τρόπο δημιουργεί και τις μοναδικές κοσμηματοθήκες της.

    Πεταλούδες από μικρομωσαϊκά ή διαμάντια που διαγράφουν κυματισμούς: όλα χαραγμένα με ειδική τεχνοτροπία πάνω στο ιδιαίτερο μαύρο κρύσταλλο.

    Για να το πετύχει έπρεπε να πάρει ειδική άδεια από το Βατικανό ώστε να σπουδάσει πλάι στους μεγάλους σηντηρητές και τεχνιτές μωσαϊκών.

    Τραπέζι και βάζο

    Με τη θεία της Έλσα Περέτι έχει συνδέσει τα παιδιά της χρόνια αλλά η καθεμία ακολούθησε εντελώς διαφορετική καλλιτεχνική πορεία.

    Σήμερα στα ογδόντα της χρόνια η Περέτι εξακολουθεί να σχεδιάζει για τον Tiffany’s από το 1974.

    Όταν κατέφθανε στη Νέα Υόρκη το 1968 για μία καριέρα στο μόντελινγκ στο πλευρό του Χάλστον, του Χέλμουτ Νιούτον και της Αντζέλικα Χιούστον ουδείς φανταζόταν τη λαμπρή εξέλιξή της.

    Oι χαρακτηριστικές δημιουργίες της από ασήμι αντιστοιχούν στο 20% των καθαρών πωλήσεων της εταιρείας.

    Τo 2012 ανανέωσαν τη συνεργασία τους για είκοσι επιπλέον χρόνια.

    Συλλογές της διαθέτει το Βρετανικό Μουσείο μεταξύ άλλων.

    Πληροφορίες:

    Η έκθεση «Secret Echoes» την οποία οργάνωσε η Έτα Παγίδα Σαμαρά, πραγματοποιείται έως σήμερα στην γκαλερί VST (Λεωφ. Κηφισίας 136, Μαρούσι) της Λώρας Τσουκαλά.

    Για περισσότερες πληροφορίες όσον αφορά τα αντικείμενα της σειράς Secret Echoes: info@bboggettidarte.com.it και στο bboggettidarte.com

    ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

    εισάγετε το σχόλιό σας!
    παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ